عطرهای ۴ فصل مردانه + عطرهای ۴ فصل زنانه

همه ما دوست داریم که همیشه خوشبو باشیم و محصولات خوشبوکننده همچون عطر و ادکلن نیز با همین هدف تولید می‌شوند. اغلب ما عطرها را با دو دسته خنک و گرم می‌شناسیم، اما دسته‌ای دیگر از عطرهای معتدل نیز وجود دارند که با نام عطرهای چهار فصل شناخته می‌شوند. همانطور که از نام آن‌ها مشخص است، از این عطرها می‌توان در تمامی روزهای سال استفاده کرد. در ادامه این مطلب از وبلاگ درمان کالا همراه ما باشید تا پس از بررسی ویژگی‌های این عطرها، به معرفی عطرهای 4 فصل زنانه و مردانه بپردازیم.

ویژگی عطرهای چهار فصل

عطرهای خنک، سبک و ناپایدار هستند و در فصل‌های گرم استفاده می‌شود. در این فصل به دلیل گرمای هوا، سرعت حرکت مولکول‌های هوا بیشتر بوده و یک رایحه سبک انتخاب مناسب‌تری است. از سوی دیگر عطرهای گرم، سنگین‌تر هستند و در فصل‌های سرد مورد استفاده قرار می‌گیرند که به دلیل کاهش سرعت مولکول‌های هوا به عطرهای قوی‌تر نیاز داریم. عطرهای چهارفصل در میان این دو دسته قرار دارند که رایحه‌ای متعادل داشته و برای کلیه روزهای سال مناسب هستند.

بسیاری از افرادی که از عطرهای چهارفصل استفاده می‌کنند، به دنبال عطری هستند که به عنوان امضای آن‌ها شناخته شود و بتوانند در تمامی روزهای سال از آن استفاده کنند. در واقع عطرهای ۴ فصل را می‌توان همه‌پسند و محبوب توصیف کرد. از نظر ماندگاری نیز عطرهای چهارفصل به دلیل حالت متعادل، در مقایسه با عطرهای گرم ماندگاری کمتری دارد، اما در مقایسه با عطرهای خنک ماندگارتر هستند. 

معرفی عطرهای ۴ فصل زنانه

برندهای مختلف انواع عطرهای ۴ فصل زنانه را تولید و روانه بازار کرده‌اند که در ادامه برخی از مهم‌ترین آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

۱. ویکتور اند رولف فلور بمب (Viktor Rolf Flower Bomb)

از بهترین عطرهای چهارفصل برای خانم‌ها می‌توان به ویکتور اند رولف فلور بمب اشاره کرد که کمی به رایحه گرم تمایل دارد. این ادکلن هلندی رایحه‌ای خوشبو از انواع گل‌ها است که در نت‌های اولیه عطری از گل اوسمانتوس، ترنج و چای احساس می‌شود. نت‌های میانی این عطر به یاس، رز، شکوفه پرتقال و ارکیده می‌رسد و در نت‌های پایانی نیز با عطر مشک و نعنا هندی روبه‌رو می‌شوید. با ویکتور اند رولف فلور بمب، احساس طراوت و سرزندگی خواهید داشت.

ویکتور اند رولف فلور بمبویکتور اند رولف فلور بمب

۲. دیور جادور زنانه (Dior J’adore EDP)

در سال ۱۳۹۹ دیور جادور به بازار معرفی شد که رایحه‌ای شیرین و معتدل دارد. رایحه این عطر آرامش‌بخش و جذاب است و حالت خانم‌هایی با استایل کلاسیک را تداعی می‌کند. نت‌های اولیه شامل رایحه‌ای از مگنولیا، خربزه، هلو، ترنج و نارنگی ماندارین است که در نت‌های پایانی به یاس، رز، ارکیده، فریزیا، گل برف، بنفشه و گل مریم می‌رسد. نت‌های پایانی این عطر نیز ترکیبی از وانیل، توت سیاه مشک و سدر خواهد بود.

۳. ادوپرفیوم شنل کوکو مادمازل (Chanel Coco Mademoiselle EDP)

برند شنل این عطر محبوب را در سال ۲۰۰۱ به بازار معرفی کرد که در طی سال پرفروش‌ترین بود. کوکو مادمازل را می‌توان در فهرست برترین عطرهای زنانه جهان جای داد که در نت‌های آغازین شامل رایحه‌ای از شکوفه پرتقال، نارنگی ماندارین و پرتقال است. در نت‌های میانی هم رایحه گل رز، گل حساس، گل یاسمن سفید و گل یلانگ یلانگ احساس می‌شود و در نت‌های پایانی نیز عطری از نعنا هندی، وانیل، خس خس، مشک، صمغ جاوشیر و دانه توکا به مشام می‌رسد. 

۴. استی لودر مدرن موس (Estee Lauder Modern Muse)

برای خانم‌هایی که به عطرهایی با رایحه گل علاقه زیادی دارند، استی لودر مدرن موس بهترین انتخاب است. نت آغازین این عطر، نارنگی ماندارین است که در نت میانی به رایحه گل‌های یاس رازقی، گل مریم، ‌پیچ امین‌الدوله و یاس چینی می‌رسد. برای نت‌های پایانی هم عطری از مشک، نعنا هندی، کهربا، چوب و وانیل ماداگاسکار را احساس می‌کنید. این عطر امضای خاص شما است که با استایل‌های مختلف هماهنگی دارد.

استی لودر مدرن موساستی لودر مدرن موس

۵. ورساچه برایت کریستال زنانه (Versace Bright Crystal)

این عطر، رایحه‌ای شیرین و البته چهارفصل دارد که با سبک گل و میوه تولید شده است. برند ایتالیایی ورساچه این عطر را با نت‌های آغازین انار و یوزو و نت‌های میانی نیلوفر آبی، گل صدتومانی و مگنولیا تولید کرده است. در نهایت نیز نت‌های پایانی برایت کریستال، به مشک، کهربا و چوب ماهون می‌رسد. این عطر معتدل و چهارفصل است، اما رایحه آن بیشتر به خنکی تمایل دارد.

معرفی عطرهای ۴ فصل مردانه

در ادامه معرفی عطرهای 4 فصل زنانه و مردانه، قصد داریم تا شما را با برخی از این عطرهای مردانه خوب و محبوب آشنا کنیم.

۱. کرید اونتوس (Creed Aventus)

کرید اونتوس یکی از ادکلن‌های تلخ مردانه با رایحه‌ای جذاب است که در سال ۲۰۱۰ و در فرانسه تولید شد. این ادکلن بسیار محبوب و خوشبو است که نت‌های اولیه آن انگور سیاه، آناناس و ترنج بوده و در نت‌های میانی این عطر، نعنا هندی، یاس، رز و چوب درخت قان احساس می‌شود. در نهایت نت‌های پایه این عطر نیز شامل درخت بلوط، عنبر، وانیل و مشک است.

کرید اونتوسکرید اونتوس

۲. ورساچه پورهوم (Versace Pour Homme)

یکی از عطرهای معتدل و چهارفصل برای آقایان، ورساچه پورهوم است. این عطر محبوبیت زیادی داشته که در نت‌های اول بوی بهارنارنج، لیموترش، رز سنتیفولیا و ترنج استشمام می‌شود. در ادامه نت‌های میانی شامل شمعدانی، سنبل، سدر و سالویا اسکلاریا است و نت‌های پایانی نیز از کهربا، مشک و دانه تونکا تشکیل می‌شود. برند ورساچه در تهیه این عطر به دنبال تولید محصولی با پخش بو و ماندگاری بالا بوده است.

۳. کارتیر دکلریشن ادوتویلت (Cartier Declaration EDT)

برند کارتیر این ادکلن را در سال ۱۹۹۸ تولید کرد و همچنان محبوب و جذاب است که از شاهکار‌های عطرسازی محسوب می‌شود. این ادکلن با رایحه‌ای مخلوط از شکوفه بهارنارنج، دارچین، چای، هل، زنجبیل و برگاموت، انتخاب مناسب شما برای تمامی روزهای سال است. کارتیر دکلریشن ادوتویلت رایحه‌ای ترش و تلخ و دودی دارد که استایل عطری شما را خاص و جذاب نشان می‌دهد.

۴. لالیک انکر نویر اسپرت (Lalique encre noire sport)

این ادکلن را می‌توان از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین عطرهای مردانه دانست که در تمام فصول و همیشه قابل استفاده است. از لالیک انکر نویر اسپرت، ترکیبی از رایحه چوب و بستری نمکی و دریایی استشمام می‌شود که تلخی آن کمتر و به ترشی آن افزوده شده است. از ویژگی‌های این ادکلن همه‌پسند می‌توان به ماندگاری و پخش بوی خوب اشاره کرد.

لالیک انکر نویر اسپرت لالیک انکر نویر اسپرت

۵. دولچه گابانا لایت بلو مردانه (Dolce Gabbana Light Blue Pour Homme)

در سال ۲۰۰۷، برند ایتالیایی دولچه گابانا، این عطر خاص را به بازار معرفی کرد. در نت‌های آغازین رایحه‌ای از سرو کوهی، گریپ فروت، ترنج و نارنگی ماندارین را احساس می‌کنید تا به نت‌های میانی و پایه و ترکیبی از رزماری، خزه درخت بلوط، اقاقیای برزیلی و فلفل برسید. این عطر احساس طراوت را در کنار رایحه‌ای مدیترانه‌ای منتقل می‌کند و ماندگاری خوبی دارد.

خرید عطرهای چهار فصل

در این مطلب به معرفی عطرهای 4 فصل زنانه و مردانه از برندهای خوب و باکیفیت پرداختیم. عطرهای چهارفصل انتخابی مناسب برای کسانی هستند که ترجیح می‌دهند یک عطر خاص را در تمامی روزهای سال استفاده کنند. البته خوشبوکننده‌های بدن تنوع زیاد داشته که از جمله آن‌ها می‌توان به اسپری و بادی اسپلش اشاره کرد. به خاطر داشته باشید که محصولات مراقبتی و خوشبوکننده را تنها باید از برندهای معتبر تهیه کرد و به همین دلیل تنها باید به سراغ فروشگاهای معتبر بروید.

سایت درمان کالا یک فروشگاه اینترنتی معتبر و باسابقه در زمینه فروش انواع تجهیزات پزشکی و لوازم بهداشتی است. شما می‌توانید محصولات موردنیاز خود را از برندهای معروف و معتبر با بیشترین کیفیت و کمترین قیمت از درمان کالا سفارش دهید.